U četvrtak i petak, 12. i 13. juna, predstavnici INZ-a učestvuju na radionici u okviru…

Zdravlje i obrazovanje – saveznici, a ne paralelni sistemi: Panel u Zenici o novim modelima saradnje za dobrobit djece
Posljednji panel naučne konferencije o zdravlju školske djece u Zenici bio je posvećen jednoj od ključnih tema za budućnost obrazovno-zdravstvenog sistema: kako graditi funkcionalnu i trajnu saradnju između zdravstvenog i obrazovnog sektora.
Panel „Zdravlje djece u odgojno-obrazovnim ustanovama: Jačanje saradnje zdravstvenog i obrazovnog sektora“ moderirala je mr. Erna Terzić, a u diskusiji su učestvovali predstavnici obrazovnih institucija, pedijatrije, javnog zdravstva i kantonalnih ministarstava:
- Prof. dr. Aida Ramić-Čatak, Zavod za javno zdravstvo FBiH,
- Prof. dr. Adnan Mujezinović, Medicinski fakultet UNZE,
- Razija Husejnagić, pedagogica OŠ „Žepče“,
- Dr. Maja Karač, pedijatrica iz Doma zdravlja Zenica,
- Alma Suljičić, predstavnica Ministarstva za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK.
Panel je otvorio važno pitanje: može li škola biti prostor koji ne samo da uči, već i čuva zdravlje djece? Odgovor je bio jasan – može, ali samo ako postoji strukturirana i institucionalizovana saradnja sa zdravstvenim sektorom.
Stručnjaci iz oblasti medicine istakli su da postojeće školske zdravstvene usluge ne odgovaraju u potpunosti savremenim izazovima, naročito u kontekstu sve prisutnijih mentalnozdravstvenih i razvojnih poteškoća djece i adolescenata.
Predstavnici obrazovanja naglasili su da nastavnici i pedagozi svakodnevno svjedoče zdravstvenim i emocionalnim problemima učenika, ali im nedostaje stručna podrška i sistemska rješenja.
Poseban fokus bio je na potrebi za:
- jačanjem zdravstvene pismenosti nastavnog kadra kroz saradnju s visokoškolskim ustanovama,
- uvođenjem zdravstvenih sadržaja u obrazovne kurikulume,
- osnivanjem multisektorskih timova u školama,
- i omogućavanjem prisustva zdravstvenih radnika u obrazovnim ustanovama.
Ključna poruka panela:
„Ako zdravstvo i obrazovanje ne sarađuju, djeca ostaju bez zaštite koju im nijedan sektor samostalno ne može pružiti. Vrijeme je da umrežimo resurse, znanje i ljude – jer dijete ne poznaje granice između sektora, ali itekako može osjećati posljedice njihovog nefunkcionisanja.“