Danas je potpisan Sporazum o saradnji između Fakulteta inžinjerstva i prirodnih nauka Univerziteta u Zenici…
Stručni skup o planinarenju i boravku djece u prirodi: Planinarska škola kao važan segment obrazovanja
U organizaciji Asocijacije “Mostovi Prijateljstva Bosne i Hercegovine”, u Zenici je održan stručni skup “Planinarenje i boravak u prirodi – Planinarska škola za učenike osnovnih škola”, posvećen unapređenju obrazovnih, zdravstvenih i sigurnosnih aspekata boravka djece u prirodi.
Skup je okupio stručnjake iz oblasti obrazovanja, zdravstva, socijalne zaštite, turizma, ekologije i sigurnosti, s ciljem da se otvori stručna i društvena rasprava o uvođenju planinarske škole kao obaveznog dijela nastavnog programa za učenike sedmih i osmih razreda osnovnih škola.
Fokus na zdravlje djece i psihofizički razvoj
Institut za zdravlje i sigurnost hrane Zenica na skupu je predstavljala Azra Husković, iz Službe za školsku higijenu, koja je izložila temu utjecaja boravka u prirodi na psihofizički razvoj djece. U svom izlaganju naglasila je da redovan boravak djece na otvorenom prostoru, posebno kroz planske i stručno vođene aktivnosti poput planinarske škole, ima višestruke zdravstvene benefite.
Istaknuto je da boravak u prirodi doprinosi jačanju imunološkog sistema, razvoju motoričkih sposobnosti, pravilnom držanju tijela, smanjenju stresa i anksioznosti kod djece, ali i razvoju zdravih životnih navika koje se prenose u odraslu dob. Poseban akcenat stavljen je na prevenciju savremenih zdravstvenih problema kod djece, poput pretilosti, sedentarnih navika i prekomjerne izloženosti digitalnim sadržajima.
Planinarska škola kao pedagoški i društveni alat
Tokom skupa, Husein Šabić, generalni sekretar Planinarskog saveza Federacije BiH, govorio je o ciljevima i sadržajima planinarske škole, naglašavajući da planinarstvo kod djece razvija odgovornost, timski duh, samostalnost i poštovanje prema prirodi.
Pedagoški značaj boravka djece u prirodi predstavila je Emina Spahić Jašarević, socijalni pedagog iz Centra za socijalni rad Zenica, koja je istakla pozitivne efekte terenske nastave i aktivnosti na otvorenom na socijalizaciju djece i jačanje njihovih emocionalnih i socijalnih kompetencija.
Ekologija, historija i turizam u funkciji obrazovanja
O važnosti ekološkog odgoja i zaštite prirode govorio je Enes Dedić, nastavnik engleskog jezika i voditelj planinarske sekcije u Osnovnoj školi „15. april“ u Kaknju, ističući da se kod djece upravo kroz direktan boravak u prirodi razvija svijest o očuvanju okoliša.
Historijski osvrt na pozitivne prakse boravka učenika u prirodi dao je dr Amir Ismić, doktor historijskih nauka, podsjećajući da su terenske i prirodne aktivnosti bile sastavni dio obrazovanja i u ranijim obrazovnim sistemima.
Povezanost planinarske škole i razvoja lokalnog turizma predstavio je Edin Bjelopoljak, direktor Turističke zajednice Kakanj, naglasivši da organizovane posjete i edukativni programi za djecu mogu dugoročno doprinijeti razvoju održivog i porodičnog turizma.
Sigurnost djece i praktična nastava
Posebna pažnja na skupu posvećena je pitanju sigurnosti djece u prirodi. Haris Adilović – predsjednik Gorske službe spašavanja Zenica, govorio je o mjerama sigurnosti, ulozi edukacije i značaju saradnje škola sa planinarskim društvima i službama spašavanja.
Praktični aspekt planinarske škole i terenske nastave predstavio je Ajdin Memija, profesor tjelesnog i zdravstvenog odgoja, kroz primjere konkretne primjene planinarskih aktivnosti.
Zaključci i preporuke
Nakon opsežne diskusije, učesnici su usvojili zaključke koji idu u pravcu sistemskog uvođenja planinarske škole u osnovno obrazovanje, jačanja međusektorske saradnje između škola, zdravstvenih ustanova, planinarskih saveza i lokalnih zajednica, te kontinuirane edukacije nastavnog kadra.
Stručni skup je zaključen porukom da planinarenje i boravak djece u prirodi nisu samo rekreativne aktivnosti, već važan alat za očuvanje zdravlja, razvoj ličnosti i stvaranje odgovornih budućih generacija.





