Povodom Svjetskog dana dijabetesa, pod sloganom „Dijabetes kroz životne faze“, pozivamo sve građane Zenice da…
VIDEO: Besplatni pregledi za muškarce u sklopu kampanje Movember 2025 u Kaknju
Institut za zdravlje i sigurnost hrane Zenica u saradnji sa Udruženjem oboljelih od raka prostate FBiH, realizuje kampanju Movember 2025.
Kampanja je posvećena ranom otkrivanju i prevenciji karcinoma, te podizanju svijesti o važnosti očuvanja muškog zdravlja.
Kakanjska komunalna preduzeća Vodokom i Grijanje dio su ove kampanje, a za svoje zaposlenike-muškarce obezbijedili su besplatno PSA testiranje i ultrazvučne preglede.
Movember 2025 – Zdravlje muškaraca u fokusu: Prevencija raka prostate i testisa u ZDK, naziv je ovogodišnje kampanje posvećene muškom zdravlju.
Kampanja koja se globalno realizuje tokom mjeseca novembra, na području ZDK ove godine realizuje se u saradnji sa Udruženjem oboljelih od raka prostate FBiH.
U okviru kampanje planirane su akcije preventivnih pregleda i testiranja u tri općine. Radi se o PSA testiranju, ultrazvučnom pregledu te ultrazvuku denzitometrije.
– Ove godine sa Udruženjem pacijenata oboljelih od raka prostate FBiH koje nam je partner, sa Medicinskim fakultetom u Zenici, odnosno dekanom Medicinskog fakulteta, doktorom Harunom Hodžićem, sa kompanijom Berg i ASA bolnicom provodimo kampanju koja je znatno drugačija u odnosu na javnozdravstvene kampanje jer imamo direktne intervencije u zajednici. Imamo vađenje PSA koje su obezbjedile kompanije Vodokom i Grijanje u Kaknju, Selvedina Sarajlić Spahić, načelnica Službe za promociju i kvalitet u zdravstvu INZ.
Briga o muškom zdravlju više nije tabu. Upravo to da više ništa ne smije biti tabu, a posebno zdravlje i jeste osnovna poruka ove kampanje, navodi predsjednik Udruženja oboljelih od raka prostate FBiH Sead Sefić i dodaje da rano otkrivanje bolesti spašava živote.
– Vrlo smo zadovoljni odazivom i prijemom unutar kompanije. Sada smo u Kaknju. Tako da ćemo i ovdje po istom principu pokušati da muškarce starije od 50 godina testiramo PSA testiranjem, ultrazvučnim pregledom prostate i denzitometrijom. Tako da je bitno da ovim kampanjama uspijemo što prije detektirati problem, prevencijom otkriti promjene na prostati i djelovati uz pomoć urologa koji će uvesti pacijente u moguću terapiju, Sead Sefić, predsjednik Udruženja oboljelih od raka prostate FBiH.
Navedene preglede obavljaju stručni timovi Instituta za zdravlje i sigurnost hrane Zenica i Udruženja oboljelih od raka prostate FBiH, uz podršku partnerskih laboratorija i urologa.
Urolozi upozoravaju da se dobna granica oboljelih od raka prostate značajno spustila.
– Porast je broja karcinoma prostate u zadnjih par godina. Ono što je najporaznije, do sada smo se uvijek rukovodili činjenicom 50 plus, međutim u zadnje vrijeme imamo sve više mlađe populacije, mlađih pacijenata, tako da ćemo vjerovatno vrlo brzo biti u prilici da idemo na 40 plus. Pacijenti se javljaju vjerovatno kada već bude kasno, odnosno sa zakašnjenjem, kazao je Harun Hodžić, dekan Medicinskog fakulteta UNZE.
Upravo su zato prevencija i kampanje poput ovih od izuzetne važnosti. Kampanja Movember 2025 promoviše i društvenu odgovornost kao i brigu poslodavaca o zdravlju svojih zaposlenika.
Zdravlje zaposlenih temelj je uspješnog poslovanja i zdravog društva, a redovni preventivni pregledi nisu samo ulaganje u zdravlje radnika, nego i u njihovu radnu sposobnost, produktivnost i kvalitet života. Rano otkrivanje spašava živote, poručeno je.
Video i tekst TV IC Kakanj
